اخبار
title

استقبال تجار آذربایجان‌شرقی از بازار سوریه

۲۰ آذر ۱۳۹۸
استقبال تجار آذربایجان‌شرقی از بازار سوریه

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی با اشاره به تشکیل و فعالیت میز سوریه در این نهاد در سه ماه اخیر اعلام کرد: استقبال تجار و صنعتگران استان از بازار این کشور روز به افزایش است. به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، حبیب امین‌زاده در ششمین جلسه کارشناسی و مطالعاتی […]

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی با اشاره به تشکیل و فعالیت میز سوریه در این نهاد در سه ماه اخیر اعلام کرد: استقبال تجار و صنعتگران استان از بازار این کشور روز به افزایش است.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، حبیب امین‌زاده در ششمین جلسه کارشناسی و مطالعاتی میز سوریه گفت: پیش از  این کشور سوریه در ۱۰ ردیف نخست مقاصد صادراتی آذربایجان شرقی قرار نداشت، اما در زمان حاضر توجه  تجار استان به این بازار در حال افزایش بوده است.

وی افزود: برنامه عملیاتی خوبی در این زمینه تدوین شده و امیدواریم بتوانیم با شناخت کافی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تجاری کشور سوریه، میزان صادرات آذربایجان شرقی به این کشور افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شناخت ظرفیت‌های تولیدی صادراتی دو طرف از هم بسیار مهم است، اضافه کرد: اطلاعات بازار هدف در قالب یک پایگاه داده در حال گردآوری و دسترس است و در صدد ارائه ظرفیت‌های تولیدی استان به طرف مقابل از طریق مسیرهای دیپلماتیک در سوریه هستیم.

امین‌زاده اضافه کرد: آی تی، قطعات و مجموعه‌های صنعتی خودور، تنقلات، شیرینی و شکلات، صنعت احداث، آب و ایجاد واحدهای صنعتی از جمله ظرفیت‌های قابل سرمایه‌گذاری در سوریه است.

وی ادامه داد: در حالی که مجموع صادرات غیرنفتی آذربایجان‌شرقی به سوریه در سال قبل ۱۲ میلیون دلار بود، این رقم در نیمه نخست امسال به ۱۳ میلیون دلار افزایش یافته که نشان دهنده رشد بیش از ۲ برابری است.

وی  اظهار کرد: انواع صنایع فلزی و غذایی جزو اولویت‌های صادراتی به کشور سوریه است که آذربایجان شرقی در هر ۲ زمینه دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از صاحبان صنایع و اعضای میز تجاری سوریه در آذربایجان شرقی خواست تا هر چه سریعتر با بررسی ظرفیت‌های اقتصادی این کشور برای پذیرش کالاهای غیرنفتی استان، در تامین مواد غذایی و دارویی، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، صنایع خودرویی، زیرساختی، گردشگری، تجارت الکترونیک، کشاورزی، مخابراتی و صنایع پلاستیکی این کشور تلاش کنند.