اخبار
title

نایب رئیس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار خبر داد: بهره برداری از خط اسیدشویی و افزایش ظرفیت و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانجات نورد سرد فولاد شهریار تبریز همزمان با روز میلاد حضرت علی (ع)

۹ اسفند ۱۳۹۹
نایب رئیس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار خبر داد: بهره برداری از خط اسیدشویی و افزایش ظرفیت و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانجات نورد سرد فولاد شهریار تبریز همزمان با روز میلاد حضرت علی (ع)

نایب رئیس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار در حاشیه بازدید از هفدهمین دوره نمایشگاه متافو در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همت متخصصین و مهندسین شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز برای حضور توانمند و پرقدرت در نمایشگاه متافو قابل تقدیر است، گفت: متاسفانه امسال به لحاظ کمی تعداد شرکت های شرکت کننده کمتر […]

نایب رئیس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار در حاشیه بازدید از هفدهمین دوره نمایشگاه متافو در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همت متخصصین و مهندسین شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز برای حضور توانمند و پرقدرت در نمایشگاه متافو قابل تقدیر است، گفت: متاسفانه امسال به لحاظ کمی تعداد شرکت های شرکت کننده کمتر از سال های گذشته است.

دکتر اباذر اضافه کرد: گروه صنعتی پارس ساختار در این نمایشگاه با شرکت های زیر مجموعه خود شامل شرکت فولاد شهریار تبریز، شرکت ذوب نورد توانارام و شرکت بازرگانی آشنارام امسال هم با تمام توان در نمایشگاه متافو حضور دارد.

وی با اشاره به سابقه قریب به چهار دهه فعالیت شرکت پارس ساختار در حوزه نیرو و خطوط انتقال فوق توزیع ادامه داد: پس از سال ها فعالیت در حوزه صنعت برق به خاطر مشکلاتی که در تامین مواد اولیه به خصوص فولاد در خطوط انتقال و پست ها وجود داشت از سال ۱۳۹۲ اقدام به راه اندازی شرکت صنایع فولاد شهریار کردیم که دستاورد آن تنها تولید کننده ورق گالوانیزه ضخیم در خاورمیانه است که در نوع خود افتخاری بزرگ و موفقیتی بی نظیر در عرصه ملی است.

وی افزود: از سال گذشته که برای اولین بار ورق ۳ میلی متر با عرض ۱۲۵ سانتیمتر توسط شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز تولید شد و این کالا در مفهوم واقعی بومی سازی شد قیمت آن در بازار داخلی با کاهش مواجه شده و جلوی خروج ارز از کشور نیز گرفته شد.

نایب رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار گفت: هفته اول اسفند ماه جاری همزمان با فرخنده میلاد حضرت امیر مومنان از خط اسید شویی و افزایش ظرفیت تولید شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز بهره برداری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این روز عملیات اجرایی احداث کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن آغاز می شود که از نظر کیفیت و حجم یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری های بخش خصوصی در صنعت فولاد آذربایجان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر در مجموعه پارس ساختار و شرکت های وابسته به آن در حال فعالیت هستند که با افتتاح کارخانجات نورد سرد برای ۵۰۰ نفر دیگر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

اباذر گفت: در سال جاری با تکیه بر توان تولیدکنندگان داخلی، ۳۱ میلیون تن فولاد تولید شده که این اتفاق برای کشوری که از هر نظر به دلیل تحریم های ظالمانه در فشار است، دستاورد بزرگی است.

اباذر با بیان اینکه وجود مشکلات به ویژه در حوزه اقتصاد را نمی توان انکار کرد، افزود: خودباوری مهمترین ویژگی است که کشورمان را در مهم ترین نقطه سوق الجیشی دنیا با بیشترین مشکلات در حوزه های مختلف و با وجود همه گیری ویروس کرونا در سال جاری به قطب مهم تولیدات صنعتی تبدیل می کند.

شرایط امروز به دنیا ثابت کرد کشوری مانند ایران اسلامی علیرغم همه مشکلات پیش رو گام های جدی در صادرات حوزه صنعت برداشته و هیچ مشکلی نتوانسته عزم و اراده ملی را برای گذر از این مشکلات خدشه دار کند.

وی با اشاره به اینکه ترس مهم ترین دلیل وجود مشکلات برای ملت ها است، گفت: خودکفایی و رسیدن به اهداف در حوزه فولاد و صنایع نتیجه غلبه بر ترس در کشور است و برای سال ۱۴۰۰ برنامه ویژه در راستای افزایش تولید و بهبود زنجیره ارزش برای ایجاد تعادل و تساوی بین مصرف کننده و تولیدکننده باید ارائه شود.