اخبار
title

احتمال تاخیر مجدد در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عراق

۲۰ آبان ۱۳۹۸
احتمال تاخیر مجدد در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی عراق

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به تاخیر در برگزاری نمایشگاه بین المللی بغداد گفت: این نمایشگاه بر اساس برنامه‌ریزی‌ قبلی باید ۱۰ آبان ماه افتتاح می‌شد و قرار بود کشورهای بسیاری از جمله ایران، ژاپن، آلمان، چین و … در آن شرکت کنند، اما به دلیل ناآرامی‌های عراق برگزاری این نمایشگاه با […]

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به تاخیر در برگزاری نمایشگاه بین المللی بغداد گفت: این نمایشگاه بر اساس برنامه‌ریزی‌ قبلی باید ۱۰ آبان ماه افتتاح می‌شد و قرار بود کشورهای بسیاری از جمله ایران، ژاپن، آلمان، چین و … در آن شرکت کنند، اما به دلیل ناآرامی‌های عراق برگزاری این نمایشگاه با ۱۰ روز تاخیر مواجه شده است.

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی پارس ساختار از ایرنا، «سید حمید حسینی»، تعویق مجدد در برگزاری این نمایشگاه را دور از ذهن ندانست و افزود: احتمال تاخیر مجدد در برگزاری نمایشگاه بسیار زیاد است و باید منتظر اتفاقات روزهای آینده در این کشور باشیم.

وی پیشتر گفته بود که بر اساس اعلام رایزن بازرگانی عراق در تهران و وزارت بازرگانی عراق، شرایط امنیتی عراق مانع برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بغداد نخواهد شد. اما پس از شرت گرفتن اعتراضات در عراق، در نهایت برگزاری این نمایشگاه با تاخیر رو برو شد.

حسینی با اعلام اینکه تمام مرزها فعال هستند و صادرات جریان دارد، اظهار کرد: مانند روال سابق از هر مرز حدود ۱۷۰ ماشین عراقی کالا صادر می‌شود. البته وضعیت مرز خسروی بهتر از سایر مرزها بوده و وضعیت کنونی مرز شلمچه نسبت به قبل بهتر شده است؛ در مرز چذابه و مهران نیز وضعیت عادی است.

دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق همچنین از بی‌تاثیر بودن ناآرامی‌های عراق بر جریان تجارت ایران با این کشور خبر داد و افزود: با توجه به کمبود امکانات در عراق و نارضایتی‌هایی که در مردم این کشور وجود دارد، هر از گاهی شاهد چنین ناآرامی‌هایی هستیم اما اینکه این ناآرامی‌ها و فضاسازی‌ها علیه ایران بتواند تجارت و روابط کاری میان دو کشور ایران و عراق را تحت تاثیر قرار دهد، امکان‌پذیر نیست.