اخبار
title

رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات شرکت‌های بزرگ فولادی

۸ شهریور ۱۴۰۰
رشد بیش از ۱۰۰ درصدی صادرات شرکت‌های بزرگ فولادی

بررسی آمار عملکرد واحدهای بزرگ فولادی کشور و گمرک جمهوری اسلامی حاکی از رشد ۱۰۱ درصدی صادرات انواع محصولات از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. به گزارش پانار از ایرنا، عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، […]

بررسی آمار عملکرد واحدهای بزرگ فولادی کشور و گمرک جمهوری اسلامی حاکی از رشد ۱۰۱ درصدی صادرات انواع محصولات از ابتدای امسال تا پایان تیرماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش پانار از ایرنا، عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبا فولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ آهن چادرملو و فولاد کویر، حکایت از صادرات ۲ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۳۲۱ تنی انواع محصولات دارد.

شرکت‌های یاد شده در تیرماه امسال نیز با صادرات ۷۷۴ هزار و ۲۸۴ تنی، رشد ۵۲ درصدی را در مقایسه با تیرماه ۹۹ ثبت کردند.

ورق عریض، اسلب، انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی، میلگرد، بیلت فولادی، آهن اسفنجی و بریکت گرم، عمده محصولات صادراتی شرکت‌های مذکور را تشکیل می‌دهد.

در چهار ماه نخست امسال، شرکت فولاد خوزستان با مجموع صادرات ۷۴۷ هزار و ۱۶۲ تنی، بهترین عملکرد را در بین شرکت‌ها ثبت کرد و پس از آن فولاد مبارکه با ۴۳۶ هزار و ۵۱۵ تن و ذوب آهن اصفهان با ۴۲۷ هزار و ۸۴ تن در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

همچنین فولاد آلیاژی ایران با صادرات ۱۳ هزار و ۹۸۸ تنی انواع مقاطع آلیاژی- مهندسی و ثبت رشد ۲۸۳ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته، بیشترین رشد صادراتی در این مدت را به خود اختصاص داد.