اخبار ASHNARAM
title

صنعت فولاد جزو افتخارات کشور است

۲۴ آذر ۱۴۰۰
صنعت فولاد جزو افتخارات کشور است

هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی ایران

هجدهمین نمایشگاه بین المللی متالوژی ایران (فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین کاری، قالب سازی و ریخته گری) با حضور مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت آغاز به کار کرد.

به گزارش دفتر ارتباطات و رسانه ‏ای گروه صنعتی پارس ساختار، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت با حضور در غرفه گروه صنعتی پارس ساختار از آخرین دستاوردها و سرمایه گذاری‏ های این گروه صنعتی در مجموعه صنعتی و معدنی با خبر شد. ضمن اینکه وی پیگیر روند احداث کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز به عنوان اولین واحد نورد سرد شمالغرب کشور بود.

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت پس از حضور در غرفه گروه صنعتی پارس ساختار در جمع خبرنگاران گفت: صنعت فولاد جزو افتخارات کشور است که علاوه بر تامین نیاز داخل، با ارز حاصل از صادرات، نیاز سایر صنایع را مرتفع می‌کند. اتفاقات بسیار خوبی در صنعت فولاد رخ داده است که باعث شده این صنعت طی سالیان اخیر رشد خوبی داشته باشد.

وی افزود: مهمترین عامل رشد کشورها صنعت است. برندینگ صنعت ساخت می‌تواند سبب ارتقای صادرات شود ولی مسلم است که این صنعت نیاز به مواد اولیه (فولاد) دارد. همچنین ما طرح‌هایی داریم که به توسعه صنعت فولاد کشور و افزایش صادرات کمک خواهد کرد. ما باید بتوانیم تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و لوازم خانگی را صادر کنیم که این موارد نیازمند تکمیل زنجیره ارزش فولاد در کشورهای توسعه یافته است و امیدواریم بیشتر از این نیز ارتقاء پیدا کند. معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: به عنوان سیاست‏گذار در راستای حمایت از تولید نسبت به تدوین نظام تعرفه ‏ای اقدام کرده ‏ایم تا با محقق شدن این موضوع سهم خودمان را بیش از پیش در حمایت از تولید داخل ایفا کرده باشیم.

وی گفت: وزارت صمت تامین زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی در دست اقدام دارد تا تولیدکنندگان فولاد کشور بدون دغدغه به تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا بپردازند.