اخبار
title

پیام رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

۱ مهر ۱۴۰۰
پیام رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار  به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

شاید تعلیم و تعلم تنها موضوعی باشد که هیچگاه از اندیشیدن، تلاش و نوشتن برایش احساس خستگی نکرده‎ و نخواهم کرد. این روزها با تمام زشت‌رویی‌هایش بی‌تردید خواهند رفت و جز خاطره چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند. اما خاطرات اکثرا رویدادهایی است که با رفتار و کردار ما ساخته می‌شود و در پیشامدهای […]

شاید تعلیم و تعلم تنها موضوعی باشد که هیچگاه از اندیشیدن، تلاش و نوشتن برایش احساس خستگی نکرده‎ و نخواهم کرد.

این روزها با تمام زشت‌رویی‌هایش بی‌تردید خواهند رفت و جز خاطره چیزی از آن ها باقی نخواهد ماند. اما خاطرات اکثرا رویدادهایی است که با رفتار و کردار ما ساخته می‌شود و در پیشامدهای بد یا خوب، بیشتر این رفتار انسان‌ها است که از آن خاطره‌ای خوب می‌سازد یا یادگاری ناخوشایند!

دوران تحصیل هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. بی‌شک هدف از تحصیل، کسب علم و دانش است لکن ناگزیر، از محیطی که انسان در آن به علم‎آموزی می‌پردازد و ارتباطات بین تعلیم و تعلم و دانش‌آموزان و همکلاسی‌ها و ‌اساتید با یکدیگر در مقام کنش‎ها، خاطرات زیباتر و بیادماندنی‌تر می‌شوند.

برای بنده، مهر ماه، فقط ماه آغاز درس و تحصیل نیست بلکه آغاز ورود انسان به اجتماعی به نام مدرسه است که بستری را فراهم می‌کند تا علاوه بر دانش، انسان بودن، خوب بودن، دیگرخواه بودن، متخلق بودن به خلقیات انسانی، تعاون، همزیستی و اجتماعی بودن در کنار سایر همنوعان در سطوح سنی مختلف را به تجربه و تلمذ بنشینیم.

کسب تعهد، تخلق و تخصص ارکان آموزش و پرورش است. هر کدام از این سه رکن اگر در مراحل مختلف تحصیلی بدست نیاید بی‌گمان محصول آن آموزش انسانی ناقص و بعضا بلااستفاده در معنای تام خود خواهد بود چرا که تجربه ثابت کرده است انسان‌های متخصص اگر فاقد اخلاق و تعهد باشند و یا انسان‎های متعهد و متخلق اگر فاقد تخصص باشند شاید فی‎نفسه انسان‎های خوبی باشند لکن نخواهند توانست دردی از اجتماع را درمان نمایند.

فرزندان عزیز و گرامی‎ام در گروه صنعتی پارس ساختار، آینده از آن شماست و سازندگی‎اش مرهون زحمات و تلاش‎هایتان خواهد بود، پس بکوشید تا با کسب هر سه رکن تعهد، تخلق و تخصص در تمامی مراحل زندگی‎تان، خاطراتی خوب و به یادمادنی از این دوران طلایی و زودگذر بسازید و به یادها بسپارید.

برایتان آرزوی سلامتی و کامیابی و عاقبت بخیری دارم.

جلیل نواده اباذر
رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار